|
Saturday, April 02, 2005
Siti di Royal Albert Hall: pemerhatian langsung...

To conclude it, overall: yes, it was a very successful event. A night that showcased this young Malaysian's great talent at the centre of the world's most prestigious stage. But not without a bunch of technical problems - of all kinds. Stupid one, embarassing one, avoidable one, unavoidable one - you name it, they got it. Daripada isu barco-screen tak berfungsi, kelalukan Del Lokman, sampai kepada lip-lap-lip-lap lampu kamera penonton yang tidak bertamadun serta kurang kawalan. Macam-macam.
To start with, the entire opening segment was a total disaster. Apart from Siti's powerful, beautiful and confident vocal - it seemed that nothing went quite right. The dress was inappropriate. The choreography looked degradingly cheap and very 'low class'. The choice of songs - not really something you would expect from someone who has 10 years experience in music industry. The opening segment, in my opinion, should be a mix of 'old and new' easily-recognised songs. Bukan lagu-lagu yang seluruhnya hanya biased pada album-album terbaru (EMAS & PS). I overheard someone at the back whispering: 'aikk, lagu mana pula Siti bawa ni?' Barangkali mamat tu dah 2-3 tahun kat UK dan jenis tak update dengan album-album terbaru Siti. I don't blame him. I guess, signatory songs (i.e. Jerat Percintaan, Aku Cinta Padamu, Mawarku, Cindai, Satu Cinta Dua Jiwa) would have been more appropriate to be the intro. My point is: developing the right mood would have been much easier, had Siti opened the concert with something the audience could instantly relate.
And the most unforgetable one (or, unforgivable rather?) was the suppose-to-be Grand Entrance. In a VERY 'GRAND' manner (couldn't be 'grander'!) Del Lokman proudly (and quite 'loudly') announced that Siti would take the centre stage. Apparently, it was a premature announcement. Enough to annoy most of the clueless audience, Siti only managed to appear on the stage 3 minutes later! With a horrendous look in her face, Siti seemed genuinely shocked with the whole episode. Whoever the stage manager was (Roslan or Fazley or Ayie or someone else?) - he/she should take the blame for this fatal mistake. Lack of coordination, obviously. Kesilapan yang sangat biasa bagi pengurusan pentas gaya Malaysia. Never give proper attention to the detail. Attitude problem, or it's just our inborn nature? SNP and the gang, pick your own excuse...
But all credit to Siti, who easily recovered from the unexpected shock. Tabik Siti kerana sikap professional! Her huge overwhelming vocal quickly erased the grumpy mood as soon as she started rendering the first verse. Saying this, apart from the vocal department, nothing else was alright. Yang lain-lain semuanya 'tak kena'. Baju pembukaan adalah pakaian putih ala-ala pengantin dengan juraian manik yang berat dan berkilauan. What a 'busy' dress for a segment that would include up-tempo songs! Back to her early years in pop industry, Siti used to be (occasionally) tasteless when it comes to image and appearance. But, I've never seen her with such a poor taste for the last couple of years - as far as big event is concerned. Surely it was a real bad timing for Siti to revive her old 'tasteless era' on the day that she had to perform at Royal Albert Hall. Ada 365 hari dalam setahun, kenapa tak pilih hari lain untuk sambut 'bad hair day'? I didn't particularly like any of Siti's dresses throughout the night (empat persalinan semuanya). I couldn't see any character in them. Tidak elegan. Tidak trampil. Not bold and strong enough to manifest her star values. Sebaliknya hanya 'cantik konvensional'. Macam pakaian puteri raja yang datang merasmikan majlis pelancaran tabung pendidikan pelajar cemerlang. Well, guess what? Malam istimewa Siti di Royal Albert Hall penuh dengan kilau labuci dan manik. All her dresses! Barangkali memang itu tema yang dipilih: 'Dari Kuala Lipis, Siti datang menjaja manik dan labuci ke Kota London'. Can it be 'more laughable' than that?
Daripada empat busana pilihan Siti pada malam tersebut: I REALLY couldn't stand the first one. Yang tiga terakhir itu, still bearable. Masih ada maaf. Tapi yang pertama ala-ala baju pengantin tak jadi, huh? Baju putih 'potongan kebaya' yang goboh bermanik-manik. Tak taulah manik, labuci atau sulam emas. Yang penting, memang berkilau habis! Mengalahkan gemerlap lampu Royal Albert Hall yang canggih. Busana pembukaan lazimnya menggalas tanggungjawab penting: to present the 'first impression'. Sadly, the dress horribly failed to define Siti's personality and appearance as a superstar. The dress was not ugly as such. No, not at all. Indeed, it was beautiful and looked glamourous enough - but unfortunately lack of charisma. Siti neither looked comfortable nor elegant. Instead, Siti was clearly struggling in that 'heavy dress', especially during the up-tempo songs. Koreografi gerak individu Siti juga (untuk segmen pembuka ini) betul-betul menyerupai gaya penari joget di kabaret. And many thanks to that 'baju pengantin tak jadi' - because it really did help Siti to look even more obvious like a perempuan joget. Perfect combination for the wrong reason!
Siti Manik @ Siti Labuci: perempuan joget Malaya terakhir! At times, Siti nampak macam tergedik-gedik dan miang-miang kucing. Tiap kali lagu nak habis, mesti Siti akan jalan lenggang-lenggang itik ke arah tengah pentas sambil membelakangi @ membontoti penonton. I don't want to be so explicit on this, but surely you can imagine how it looked like. Sesekali tak apa, tapi kalau dah banyak kali - dah jadi macam ala-ala pertandingan ratu getek pula, kan. The visual effect was even worse, bila baju goboh putih yang sarat dengan jurai dan kilau itu terayun-ayun ke kiri ke kanan, seperti guni tebal yang ditiup angin kencang. Segmen pembuka adalah kombinasi lagu balada, rancak dan tradisional. Siti sepatutnya memilih pakaian yang sesuai untuk transisi mood yang rencam begini. Kenapa tidak pilih sesuatu yang lebih ringkas, fleksibel, universal dan sofistikated - yang dapat mengangkat citra lagu pelbagai genre? Has Siti lost her sense of practicality? Siti juga patut mengawal bahasa tubuhnya supaya lebih natural dan bersahaja - kerana ini segmen pembukaan. Mood penonton belum teruja sepenuhnya. Bukannya tampil dengan gerak-geri dan bahasa-tubuh yang tidak terkawal, meliuk-liuk bagai perempuan kabaret zaman 50-an. That was very 'NOT Siti'! (Sejak bila Siti jadi 'daring' begitu?)
(All the comments above are exclusively associated with the FIRST SEGMENT. I need to stress this because, apparently, some people have problem in reading. Nanti saya dituduh tak bagi kredit langsung kat Siti pula!)
However, to my two naked eyes, it was ONLY the opening segment that was truly pathetic. The rest that followed after the opening segment, was indeed, very much up to the standard. The traditional segment and the entire third segment (accompanied by a full orchestra) - were equally BRILLIANT and IMPRESSIVE. My personal choices of highlight for the night were the full version of 'Nirmala' (during the traditional segment) and the love-songs medley (which served as the pre-finale). The grand finale itself was one of Siti's infamous signatory songs - 'Cindai'; which was backed up by a well-choreographed 'tarian Zapin Johor' (apparently, some bloggers thought that it was a 'joget'). Perfect choice! Luckily, Siti managed to pull it together, very efficiently, after a terrible start. Tabik spring tujuh kali untuk Siti Nurhaliza Tarudin kerana semangat luarbiasa itu!
On performance alone, Siti gave it a great justice. No doubt. Segunung tahniah untuk Siti dan semua pihak yang terlibat. My investment on the ticket is really worth it. However, as far as management goes (stage coordination, image, technical preparation, publicity, etc): sadly to say, it was only 35% up to the standard. Long way to go Siti...
Other news/articles on the concert:
Siti wows London with wit and elegance (The Star Online)
Siti Nurhaliza diundang lagi buat persembahan di Albert Hall (Utusan Online)
Siti pukau London (Harian Metro Online)
Siti went, saw and conquered... (Malay Mail Online)
Posted at 1:16 pm by Rem
 |  |  | khairi October 21, 2009 10:58 PM PDT
pandai2 je mengutuk org. mcm kau tu profesional sangat, |  |
  |  |  | em....b October 28, 2008 03:32 PM PDT
mcm2 la korang ek klu bukak bab mengutuk org ne ek......bg 1 point jer berjela2 mengarang yer......adoi x ckp2 lgi ke dosa2 yg dh ternoda sblmnya.....
biase la 2...i2 gaya ct.....naek turun dia bukannya dia mintak duet ngn kita pn..lantak dia la nk pakai labuci ke x pakai ape2 ke.......
kubur masg2 beb...
|  |
  |  |  | Dr. cinta August 11, 2008 01:41 PM PDT
tapi hanya perangkap..penuh noda.. |  |
  |  |  | Dr. cinta August 11, 2008 01:39 PM PDT
ni msalah pa bila otak kita dah terlalu fanatik...org ckp betul... kita tetap anggap salah..
jangan sampai hati gelap ..kebenaran t'lihat walaupun di bw lampun neon yg indah... |  |
  |  |  | eira_pinkie May 30, 2008 06:30 PM PDT
di mana busana dan gerak tari tarian zapin?????????????????????? |  |
  |  |  | ctc2sanasini April 24, 2008 09:33 AM PDT
macam tajuk lagu ni,siti situ sana sini ,mana2 pun dia tetap no 1!tak perlulah korang nak kutuk2 dia,apa-apapun yang 'pengutuk' mengutuk, siti tetap laku di malaysia sampailah hari ini...so janganlah terlalu jeles sampai menampakkan kebodohan diri..fikirlah kemajuan diri sendiri..kononnya gelek getik siti yang korang2 ngutukkan tu macam permepuan kabaret, tetap rezeki siti tak merusut malah tertambah2 lagi..jangan ada hasad dengki..senang2 korang2 yang duk kritik tak bertempat tu pilah ganti siti itupun kalau mampu....wassalam |  |
  |  |  | Adah April 21, 2008 09:07 AM PDT
i like ct but not with dato' k...haha...but i love all her song and her labuchi dress...looks very feminine and beautiful when she wears it...haha...tata |  |
  |  |  | Dhiya 'Izzah February 15, 2008 06:34 PM PST
Walaupun komen saya ini sudah sangat lewat, saya harus mengatakannya juga... kerana keikhlasan anda amat jelas dan anda amat bersopan dan berbudi bahasa! Inilah cara melayu sebenar..
Tahniah Mr. Rem!
Komen yang sangat tulus...
|  |
  |  |  | poyem December 19, 2007 04:12 PM PST
u semua buat kerja lain tak ada ker... tebas rumput, bagi makan ayam, mandi sungai ker... itu lebih baik.. |  |
  |  |  | Mardhiah December 17, 2007 06:31 AM PST
Satu kritikan yang baik, tapi adakah CT Nurhaliza ini jenis yang terbuka dengan kritikan. Pengalaman saya ntah rasanya, orang sini belum lagi terbuka dengan kritikan.
Silap hari bulan, peminat fanatik dia boleh menyusahkan kita, kerana kritikan ikhlas kita. |  |
  |  |  | rosse November 28, 2007 01:04 PM PST
Woi,sapa yg komen lbih2 2 sdr dri la skit.Ingtla yg kta ne sma2 mnusia..sblm komen org len,crmin dri 2 skit.Kn bgs skong org kta dpd skong artis bkan ngara kta........so,think better ya......................................................................gd luck u'allllllllllllllllll............ |  |
  |  |  | juniza June 1, 2007 10:18 PM PDT
Ct tetap ct.....u all kutuk la macam mana sekalipun.sebelum ct kahwin macam2 kutukan yang ct dapat..tapi dia tetap popular...No.1.. sebabnya ct tak pernah lupa diri,tak perlu berpakaian seksi,tak perlu bergambar di tepi kolam renang dengan memakai bikini,selalu ingat Tuhan...sebab tu ct tak jatuh walaupun sudah berkahwin.ct masih ingat akan asal usulnya.buat pe nak kutuk2 ct?u all yg dapat dosa.ct yg dapat pahala.sebab kutukan u all tu tak berasas langsung.fikirkan la...... |  |
  |  |  | storm May 25, 2007 02:09 AM PDT
hahaha.. saper yg kutuk siti mcm tak ingat dunia tu hah? prasan lah detu bagos sgt... boleh blah! hmmm aper aper pon.. taniah siti..by the way.. all her dresses... she wore tat nite was great...
excellent materials... oustanding color combination..and definately.. unique and exclusive design... the person who owns this blogger..such a loser! u have no taste...fashion.. secondly... u have no idea wad is fashion really is. so shut ur big mouth...and look at ur own wardrobe then... cya loser! |  |
  |  |  | azza April 10, 2007 05:38 PM PDT
review yang terlalu tulus
|  |
  |  |  | ahmadikhwan February 24, 2007 05:45 PM PST
super very innocent!!
sedar diri tu sket. |  |
  |  |  | ahmadikhwan February 24, 2007 05:45 PM PST
haha .. ko ni mmg suke mengutuk.
aku rase dosa mengutuk ko dh setinggi nirwana.
ct kan br je ... biase la tu.
mariah carey, jlo pun camtu gak .. ade dorg terus power!! ..
sakit ati je aku tgk review bangang ni .. ur so innocent!! |  |
  |  |  | amy November 25, 2006 10:44 PM PST
Aku rasa wartawan lebih tahu siapa siti tu, saja mereka tutup keburukan dia, even dia ambik laki orag pun siti baik juga. Tapi kalau artis lain wartawan buka aib mereka seluas-luasnya. Adilkah itu? Ingat langit tak selalu cerah. Hidup ini seperti roda. |  |
  |  |  | Rizza November 22, 2006 04:21 PM PST
Kalau nak suruh aku comment elok elok sedangkan perbuatan tu memang tak elok,sorry ler,aku bukan Pak Angguk macam peminat fanatik Angguk angguk Tonxxng2..
Aku lagi senang jadi diri aku sendiri, Sbb kat padang masyar kelak,org yg jenis tukang angguk ni,walaupun tahu perbuatan tu salah,tapi masih mengganguk lagi, ramai ramai akan terjun ke neraka. Kalau nak terjun,korang ler terjun dulu.Kalau nak aku cakap dari hati,perbuatan menunjukkan bontot sambil sambil gedik gedik tu memang menjijikkan...tolong ler jangan buat perbuatan menjijikkan tu..nak muntah aku ngengok nye... |  |
  |  |  | Iman November 22, 2006 12:14 PM PST
REM...keep it up! don't bother the craps! i love your writing more than BH, HM, UM or whatsoever... Telus dan mulus... i like it. |  |
  |  |  | amoikiut September 27, 2006 10:39 AM PDT
bukan siti aje yang berpakaian tidak kena dengan tempat / lagu. boleh dikatakan 80% artis malaysia mcm tu tapi tak tayang hingga ke london bagi orang putih tengok. |  |
  |  |  | rina September 25, 2006 10:53 AM PDT
sapa yang tak suka siti tu sebenarnya jealous dengan apa yang siti dah kecapi. heheheh |  |
  |  |  | Awang Kamaluddin Zariman September 11, 2006 12:39 PM PDT
Saya adalah warga Brunei DS yg meminati Siti Nurhaliza.
saya sangat terkejut membaca komen2 yang dilontarkan di dalam blog ni.Saya sangkakan rakyat Malaysia bangga dengan pencapaian warganya itu.
saya agak terkejut apa bila membaca ada yang menulis
"Bukan kutuk kerana benci..sebenarnya kita sayang kat cik CT kita nie..pasal tu kita tegursss... betul tak!"
tapi "kutukan" dan "teguran" kerana sayang ni sampai terbawa-bawa perkataan SUN***, dan macam2 lagi yang boleh dibaca dari komen2 semua ni. sangat menyedihkan.
rupanya, this is the true colours behind the scene. |  |
  |  |  | chombee August 30, 2006 03:48 PM PDT
apa pun yang terjadi saya ucapkan tahniah buat ct&dato k.sebagai manusia atau insan didunia ini ,tiada yang sanggup menerima kenyataan apatah lagi yang berbunyi kebenaran.tiada manusia yang tidak pernah buat silap, cuba tanya diri tuan2 atau puan2 pernah tak anda membuat kesilapan sepanjang umur yang diberikan ALLAH.mesti adakan,jadi mengkin apa yang berlaku pada ct ini adalah 1 kesilapan atau kenyataan.kesilapan yang dilakukan ct adalah dengan mengecewakan para peminat yang mahu dia lebih berjaya didunia juga akhirat.apa yang belaku ada khimah disebaliknya...mudah2an kita senantiasa didalam lindungan illahi termasuk ct&dato k.cuba kita berlajar muhasabah diri innsyaallah ada cahaya disana.... |  |
  |  |  | babygurl July 28, 2006 01:17 AM PDT
saya memang setujuh ngan kamu semua...siti ni dah kena cop perampas suami orang...tak sedar2 diri lagi...nak buat majlis ringkas tapi meriah..apa ke benda tu..tak faham arr ngan siti ni...dia memang su***R.... |  |
  |  |  | bawang May 17, 2006 05:13 PM PDT
Dulu saya minat kat siti tapi skrg dah kureeenggg... bila I masuk dlm ctzone dan kritik sikit pasal dia, terus para panatik siti hentam I. But I buat tak kisah je.. I know where I stand. |  |
  |  |  | linda May 10, 2006 06:52 PM PDT
eew, ya lor i hate her too...
she used to be good,, in the 1st place, bt when time goes by, i begin to really dislike her...
org minat siti pon ikut2 pasal she popular mah, so everything Siti, org tk knal dia, baru kenal pon da ikot2 gila kan dia..hahah...ishk lol |  |
  |  |  | honey May 5, 2006 05:01 PM PDT
i used to like siti, not anymore, she sucks, sorry |  |
  |  |  | ayang April 3, 2006 11:16 PM PDT
bukan salah designer yg reka baju siti tu.... yang salah nyer siti yang mcm org kampung yg baru nak bergaya dan tak pandai kenakan masa untuk bergaya... memang baju kurung tu melambangkan kita rakyat malaysia negara timur... tapi tu pun u di gelar artis so kena pandai bergaya.... kalau tak takyahlah jadi artis baik jadi ustazah.... atau pun isteri datuk K dok umah layan suami...hehehe kaya pun kaya tak yah jual suara... CT memang tak reti nak masuk town belajar dulu dari artis2 yg dah popular mcm era fazira, kak pah, anita serawak....atau pun CT kena masuk sekolah mcm akedemi fantasia.... tgk budak2 yg dilahirkan dari AF bila jadi artis mengancam wat..... so akhirnya CT tenggelam jua dengan arus kolot dia tu...selamat tinggallah CT... so CT dah tak popular lagi skrg nie nak tak nak kena tima datuk K...nanti dah tenggelam tak ada lagi income sekurang2 nyer datuk K mampu beli apa yang CT nak... so habiskan ajerlah harta datuk K tu.... CT selalu kata peminat dia masih setia pada nyer buktikan mana peminat dia nape org lain pulak popular bukan dia.... atau ilmu dukun dah habis so kurang popular...hehehe jgn marah peminat fanatik CT.... do vote ct untuk kahwin dgn datuk k bila hehehe..... kalau byk vote dia cepatlah kahwin kalau tak bermakna CT belum layak untuk jadi Isteri datuk k.....hehehe atau artis glamour tak laku dapat lebih org...hehehe wa chou.... PANASSS... mulut laser... |  |
  |  |  | kakaka March 30, 2006 02:16 PM PST
aik..mengada2 tul la si Bundu Tuhan Boy ni...
cakap dia tua dari penulis tapi dia pula ckp takda kaitan...teruk tul la...ntah apa2 yang dia belajar selama ni...uwwekkkk!!
kakakakakakakaka..
wakakakakakakaka... |  |
  |  |  | kakaka March 30, 2006 02:13 PM PST
oh siti yang menari dengan manik2nya dan berkilauan seperti carbaret...nasib baik tak cam si luncai terjun dgn labu2nya...wakaka..
bagi panas skit diorang ni..seronok plak tengok mereka yg emosi melampau ni..wakakaka |  |
  |  |  | adush!!! March 30, 2006 01:57 PM PST
adush..saya dah demam dengar pasal siti ni..asyik ckp baik2 jer..naik mual saya dibuatnya...
apa2 pun biarkan jer la parasit2 yang terlalu fanatik dengan siti tu....tukang urut belakang********kakaka..kesian juga... |  |
  |  |  | org malaysia March 11, 2006 01:12 AM PST
memang bgus laa ada kritik yg macam ni. aku memang sokong. dah naik mual dengar cerita pasal siti ni. tapi nak buat macam mana. dah memang cara peminat muzik melayu dan juri muzik melayu.....sama je....asal lawa mcm siti....mesti menang. padahal suara memang langsung takder keunikan pun. yg ada unik mcm ning baizura, dayang nurfaizah, jac, shafinaz, adibah noor, kakpah, anita sarawak, sheila majid....memang tak akan menang punya. balik siti tu je la yg peminat malaysia tau dan juri2 muzik malaysia sokong. setiap pertandingan RTM dan TV3, semuanya sama je. juri2 malaysia ni tak tau nak menilaikan suara unik yang berkualiti atau tidak. memang tu la hakikat dia. engkau pergi kawin dengan datuk k tu dan kumpul harta lagi banyak lagi bagus siti... |  |
  |  |  | sani March 9, 2006 04:38 PM PST
kenapa bila mat salleh tanya macamtu ko tak jawap .nampaklah dia berjaya memperbodohkan ko..ko boleh jawap dlm bentuk mempertahnkan..mungkin bla..bla..bla..mungkin bla..bla..bla.. jgn jadi bodoh! pakaian diorang pun takder yg menariknya...byk juga cacat celanya..kalau nak dikomen. yalah...tiap org ada citarasa sendiri..yg penting jgn diperkotak katikkan. Siti mungkin ada alasan sendiri pakai pakaian macam tu ..lagi pun siti manalah menari rancak sgt..ala kadar saja..tak ketara sgt cacat celanya..
|  |
  |  |  | norf February 26, 2006 09:08 AM PST
I mmg minat ct. but i dun mind about the critics. kritik itu membina ! |  |
  |  |  | puyut January 25, 2006 04:23 AM PST
bila ada komen2 negatif pasal siti nurhaliza anak pokcik taruddin nih, musti fanatik ngamuk.
lepas tu pandai lak claim, "SAYA NI BUKAN PEMINAT FANATIK CT..."
tapi, bela siti bukan main sampai sanggup tuduh orang macam2. hilang akai ke apa?
susah kalau ko fanatik dengan artis nih. ibarat artis tuh tuhan ko; yang ko agung-agungkan, yang ko puja2 sampai ko tak nampak secalit pun kelemahan dia (dan ko tak benarkan orang lain dedahkan kelemahan dia walau secalit pun), hoh!
pa2 pun, keep up da good work rem. suka sa sama blog ko nih...sudah sa bookmark nih, ehe... |  |
  |  |  | Name sumandak January 23, 2006 12:07 PM PST
ekekeke..Rem u should do more on this..way to go Rem.. |  |
  |  |  | kau aku sama January 21, 2006 07:23 AM PST
STATISTIK Jalan Raya Malaysia Ke London
Kata buruk lebih terang dan glamour dari Kata BAIK.
|  |
  |  |  | King Kong Warrior January 16, 2006 09:12 PM PST
Dun worry lah REM.. I agree with you. Bukan kutuk kerana benci..sebenarnya kita sayang kat cik CT kita nie..pasal tu kita tegursss... betul tak!
I mean. apasal tak boleh pakai 'white pant suit' macam kat dalam iklan Aktifkan Hotlink tu? Kan cantik! |  |
  |  |  | jon January 11, 2006 12:41 PM PST
ogumu watu jade ku.poingkuro do mogihum dot tulun do momoli d watu
|  |
  |  |  | layladewi December 8, 2005 03:16 PM PST
i just got the cd and... gosh... it was damn great man. ye la, i wasnt there at the concert, tgk cd tu pun yg dh puas kena edit... mmg la best giler... tapi mmg la... sapa la yang incharged wardrobe... buduh nk mampus... sepesen je thruout the whole concert ... macam la x de pesen slua ke...ishk... fast numbers pun baju cam gitu... but then, apa-apa pun rasa rugi lak x pi... isk... mmg power la sora dia... cd tu dok ulang-ulang je kat rumah... x tgk tv dah... |  |
  |  |  | firdaus December 6, 2005 05:50 AM PST
woi asl kutuk2 siti ni...
siti 2 awek aku taw..hehe |  |
  |  |  | BuDaK baik November 26, 2005 01:30 PM PST
wah sensitive nampak.jangan gitu bah! bukannya apalah. kita ni nak bagi komen bolehjugak..nak bagi pendapat boleh jugak. tapi masalah dia kalu dah ter'over komen tu, mendatangkan seribu satu masalah! Nak bagi komen n komen yang negatif tu memang tak naik lah lebih2 lagi kat tempat UMUM! sia nda ada apa2 komenlah pasal ko punya opinion..just wanna say, Budi Bahasa Budaya Kita..Ok..Adios! |  |
  |  |  | kecik August 4, 2005 10:30 AM PDT
apa pun, siti dah harumkan nama negara..
korang tau ape?
hmmm..dumas betul |  |
  |  |  | Adam June 26, 2005 02:33 PM PDT
I want remind Rem that you can not entirely blame Siti because many people involved in this concert. For the costumes I think the designer had already designed the creative and superd costumes .Don't forgot they are famous global designers. In this field you are not qualified giving any comment . She is a beauty girl any costume which she wears is beautiful |  |
  |  |  | adiza June 9, 2005 09:10 AM PDT
oklah tuh... baca komen awak lagi best dari baca akhbar... |  |
  |  |  | Rem May 18, 2005 09:44 PM PDT
Saya tak faham kenapa ramai yang sensitif dengan ulasan saya pasal baju Siti. Kalau korang rasa baju tu ok, tak apalah. That's your opinion, and I have mine too. :)
Saya tak kata baju tu tak CANTIK. In fact saya kata memang CANTIK. Cuma tak sesuai dengan konsep persembahan. Tak kan nak nyanyi lagu pop rock dan menari bergelek-gelek pakai baju kebaya labuh? Dahlah labuh, siap pula berjurai-jurai dan berkilauan dengan labuci. Hmm.... tak pernah dibuat dek orang!
And please BEAR IN MIND that all my comments above is EXCLUSIVELY associated with the first segment only. Yang dua segmen lain tu ada masalah. Pakai baju kebaya untuk nyanyi tradisional, ok la. Segmen finale yang banyak lagu medley balada tu pun ok-lah kalau pakai baju kebaya (or kebarung?) labuh pun. But still better kalau pakai baju tradisional yang lebih ringkas. |  |
  |  |  | Fashion Editor!!!! May 18, 2005 01:15 AM PDT
Ok.. pasal baju Siti ni.. pereka Siti ni memang tahu taste dia. Sebagai designer itu cara diaorang cari makan dan design apa yang pelangan nak. Ini disebabkan di Malaysia kita tidak ada fashion stylist. Kebanyakan fesyen di Malaysia tiru gaya fesyen barat.
Artis Malaysia memang tidak menggunakan khidmat stylist. Mereka memang tangkap pakai ajer apa yang orang sponsor. kalau betul-betul nak pakaian rekaan pereka Malaysia yang baik, harga memang menakjubkan.. Jadi terpaksalah artis menggunakan perkhidmatan pereka yang boleh memberi harga yang murah dan mengunakan labuci.
Isu pakaian bukanlah satu yang harus dijadikan isu untuk konsert ini. Yang penting cara Siti memperkentegahkan muzik Malaysia di peringkat antarabangsa.
Kalau iapun "mat salleh" mengatakan, why Malaysian traditional costumes are all glittering?" Saya rasa komen ini memang rekaan dan tak betul, mereka datang situ bukanlah untuk lihat baju Siti tapi mereka lebih berminat untuk mendengar suara Siti.
Saya rasa Saudara memang tidak puas hati kot kerana tidak dapat design baju Siti... Jangan terkejut kalau Siti suruh REM design baju dia tentu labuci penuh baju jugakan.... dah buat stage show tak puas kalau tak penuh labuci. Lagipun kalau lihat konsert KYLIE, MADONNA pun baju diaorang sarat penuh labuci ... pahamlah sikit stage tu besar lighting kuat so itu lah sebabnya pakai baju berlabuci... Ada sebab kenapa dia pakai macam tu... |  |
  |  |  | dfdfd May 16, 2005 09:57 AM PDT
ntahler....tak gi tengok. yg tau semua org dan majalah kata best. tp aku rasa semuanya memang suka dan minat kat siti, jadi yg buruk2 atau kelemahan tu tak ditulis dan dilaporkan. tapi aku rasa siti tak dpt menandingi persembahan ning ataupun misha. tak caya tgk juara lagu sudah. maksud aku persembahan. |  |
  |  |  | anie May 12, 2005 07:31 AM PDT
tak perlulah bertekak pasal siti.
Saya sebagai rakyat malaysia berbanga dengan dia kerana masih ada tempat rakyat kita berbangsa melayu di terima di negara yang terkenal tu. Jadi untuk teman yang diluar sana tu cukuplah mengata org. Kita semua bukan manusia yang sempurna. |  |
  |  |  | cik zam May 9, 2005 08:47 AM PDT
".....siti pulak makin sibuk mencipta nama.....pendek kata ko dapat dosa...siti pulak dapat pahala free....Kesian nya spesis korang....."
kalau gitu ko pun same dpt dosa la..ko kutuk sume org kat sini..nak komen...komen la elok²..bknnye org kat sini tak leh trima komen .. ni berdegar² emosional tak tentu hala... kite pun kesian kat ko
no offence..no hard feeling
|  |
  |  |  | sokong_rem May 8, 2005 04:35 AM PDT
heiii cintakan siti!!!
konon cintakan siti... tapi perangai macam haprak.. buat malu siti jer... rem jgn peduli orang bodoh cam nih! mmg pun baju siti tak sesuai masa konsert kat london... ntah apa-apa ntah... |  |
  |  |  | Siti Nurhaliza Taruddin May 7, 2005 01:49 PM PDT
Ditujukan khusus kepada penulis yang menamakan dirinya, 'CINTAKAN SITI'. Saya cukup rasa malu dan terhina mempunyai peminat seperti anda. Saya tidak mahu dikaitkan dengan manusia seperti ini. Tolonglah buat pengakuan bahawa anda bukan peminat atau cintakan saya.
|  |
  |  |  | Tun Dr. Mahathir May 7, 2005 01:46 PM PDT
Namaku jangan sekali-kali disebut dalam contoh. Rakyat Malaysia dengan mentaliti seperti saudara ini (Cintakan Siti) tidak layak menyebut nama seorang pun tokoh dan pemimpin negara. Sebutlah saja nama ibu dan ayah saudara sebagai contoh, jika mahu.
|  |
  |  |  | CINTAKAN SITI May 7, 2005 10:37 AM PDT
Saya rasa en.rem ni pondan tak pun nyah malaysia tak????yelah orang macam en.rem ni...mestilah tak puas hati sebab tak cantik macam siti.....hahahahahaha.....Siti jual labucci ke manik ke......dia dah jutawan en.rem oiii!!!!!!!apa en.rem ni sekaya siti ker?????TENTU SEKALI TIDAK....SAYA PASTI.... |  |
  |  |  | CINTAKAN SITI May 7, 2005 10:30 AM PDT
Begini ke cara rakyat malaysia yang tak habis bodohnya???sebab tu negara kita tak ke mana..sebabnya rakyat malaysia yang macam korang ni wujud kat atas muka bumi ni...kesian kepada Tun Dr.Mahathir tu....berjuang habis-habisan menaikkan nama Malaysia...tapi disebabkan yang bagaikan nila habis susu sebelangga dicurahkan....kenapa korang ni semua dilahirkan ke atas muka bumi ini dan dinegara malaysia....betapa membazirnya kenegaraan korang....lebih bagi sahaja kat rakyat indon tu....
Siapa sekalipun siti nurhaliza taruudin....siti telah pun berjaya meletakkan nama siti dan malaysia di persada antarabangsa....biarpun tak reti nak pakai baju.....KENAPA?????mana penyanyi yang pandai pakai baju tu?????ada sampai tahap siti????tup-tup dengar kena tangkap dek dadah.....tak pun pelacur macam korang.....tak gitu......
Maaf aku bukanlah peminat fanatik Siti Nurhaliza.....tapi menyokong apa sahaja yang boleh membanggakan nama negara dan bangsa kita......
Sebenarnya korang ni semua DENGKI DAN HATI BUSUK sebijik macam tahi anjing....kan?????mungkin muka korang tak cantik macam siti......maksudnya sebiji macam anjing kat luar tu.....tak pun suara ko ni sebiji macam tsunami melanda.....kan?????kan????kan?????hahahahahaha
Korang sibuk mengutuk siti.....siti pulak makin sibuk mencipta nama.....pendek kata ko dapat dosa...siti pulak dapat pahala free....Kesian nya spesis korang.....
Sesuai dengan muzik yang ko guna ini......yelah mana mungkin macam siti punya lagu kan????
Dahlah....kesian korang semua.....hahahahaha....Andai korang ada se[uluh orang kat atas muka dunia ini.....nescaya dunia muzik kat atas muka bumi ini musnah......mungkin korang ni dinosour zaman ultraman tak????tapi nape ko boleh wujud???tak ke ultraman dah hapuskan korang????hahahahahaha......
Tapi macam bijak sampai boleh cipta laman web ni????oooooo orang bodoh macam cipan seperti korang ni mestilah usaha kan????tak reti nak buat upah aje kan????hahahahahaha
Begini jelah......lebih baik korang sembahyang sunat tahjud.....tapi bukan sekarang malam nanti tau!!!!manalah tahu korang punya otak dah tak ada kan????
oH YA SEBUT PASAL GAYA NI....korang ada ker baju yang mahal?????aku cukup pasti RM 30 itupun dah cukup mahal kan????yelah biasanya orang yang pandai mengutuk baju orang lain ni....biasanya tak reti langsung nak pakai baju......yelah pelacur macam korang ni.....mana suka pakai baju kan???
hahahahahaha
|  |
  |  |  | wawan April 27, 2005 04:21 PM PDT
i appreciate ur articel it's good for beneficiary for siti.i hope the fans from siti can understand that.
thank you |  |
  |  |  | Rem April 24, 2005 12:24 PM PDT
Sorry guys, I certainly wouldn't be apologetic for having my own opinion. As for the way I presented my comments (language-wise) - I can't help it if some readers might find it offensive. People see and percieve things differently. You can judge me (or anyone) based on this subjectivity.
Lagipun Siti kan nak jadi bintang international. Bila dah masuk arena global, tengoklah nanti... komen dan kritikan orang akan lebih brutal. Sama seperti yang jadi pada Coco, Anggun, Vanessa, etc. Beratus kali ganda brutalnya dari komen-komen saya di sini. Peminat fanatik Siti tentu tak boleh keep on whining!
Tapi biasalah. Yang fanatik hanya akan nampak 'yang buruk' saja dalam komen saya ini. Yang positif, buat-buat tak nampak. Amazingly, ada juga golongan anti-Siti yang marah-marah, siap hantar email. Konon saya hipokrit. Dalam pada saya kritik Siti, saya dituduh bahawa saya sebenarnya lebih banyak mengagung-agungkan Siti.
Aikk, mana satu yang betul nih? Manusia oh manusia... tak pernah puas hati. Kalau boleh, diorang nak baca benda-benda yang hanya sesuai dengan jiwanya 100%! Isn't it sad? Tak faham pakcik... |  |
  |  |  | jung April 24, 2005 11:59 AM PDT
sometimes we didn't realize what are we talking about.
but, malaysian people....
saya gambarkan dgn perkataan "dengki"
walau apapun maksudnya. masing2 perlu fikirkan apa yang tersirat disebalknya. saya meminati semua artis malaysia samada yang tua ataupun yang muda. sungguhpun saya meminati ct tp tdk pernah membenci artis yang lain. saya tidak menyalahkan sesiapa yang mengomplen mana2 artis kerana kita memang kaki komplen. cuma ayat2 18XX dan cara penyampaian tdk patut dijadikan sbg cara.
tidak akan hidup senang selagi tidak menyebarkan kelemahan orang lain.
sukakan berita yang buruk shj. buat la ceta sendiri kan REM. |  |
  |  |  | ns-angel April 23, 2005 08:31 AM PDT
bagus ada blog mcm ni. mmg kebanyakan berita dlm akhbar perfect shj. so, thanx krn memberi maklumat. but, kalau boleh biarlah bahasanya sopan memandangkan kita merupakan org timur. diharap kritikan yg diberikan bertujuan utk membina bukan menjatuhkan |  |
  |  |  | Rem April 20, 2005 04:22 PM PDT
Bundu Tuhan Boy, ponsikou dot nokorikot hiti. Tapi, sabar-sabar bah. Jangan emosi. Kalau ada yang kurang jelas atau tidak lengkap dalam komen saya, jangan susah hati. Ulasan saya ini tidak juga masuk silibus exam bah. BTW, my parents dari Bundu Tuhan juga tau. And, I know your parents. :) Terkejut jugalah tengok 'kegarangan' kau di sini... he he he he he... |  |
  |  |  | BunduTuhan Boy April 20, 2005 07:15 AM PDT
hahhahahahah.....opss! ada sedikit penambahan....apa lagi yang lebih hebat selain daripada seorang yang akan mendapat Ph. D ( kononnya bijak pandai lah tu but intelectual/ brilliant does'nt mean for me coz is very subjective!semua orang ada kelebihan masing2 and that is not issue..) akan membayar beribu ringgit semata-mata untuk menyaksikan persembahan seorang penyanyi yang asalnya hanya penjual kuih pisang di tepi-tepi jalan dan hanya berkelulusan spm pangkat 3! Itu yang sepatutnya kita perlu buka mata dan bukannya untuk melihat manik-manik labuci pada baju Siti. What mean " 'Dari Kuala Lipis, Siti datang menjaja manik dan labuci ke Kota London.....? ...please detail this: membelakangi @ membontoti and a terrible start...apa semua ni! Inikah cara orang bijak pandai untuk mengkritik kelemahan orang lain. Kritikan ini seolah-olah meletakkan Siti dalam keadaan yang cukup terhina sekali! Johari saja yang mengenal Meniam, Jauhari saja yang mengenal manikam! |  |
  |  |  | BunduTuhan Boy April 20, 2005 06:43 AM PDT
Kumaa tambalut Rem...kopisanangan do tadau baino om osonong nogi iti blog nuh. Congratulations! But pls wirte something for our race coz lebih banyak lagi perkara yang lebih penting untuk di bincangkan....bangsa lain jauh ke hadapan tetapi bangsa kita di mana?...wht we should be and should'nt to proud as tanak Dusun Nabalu? Pounsikou..
p/s gepicons@yahoo.com |  |
  |  |  | BunduTuhan Boy April 20, 2005 06:30 AM PDT
Siti surely is not perfectionist superstar and she need more criticsized..She IS HUMAN BEING!Like us...BUT sama ada kita sedar atau tidak cara kita mengkritik Siti bukan dalam acuan seorang pengkritik yang ada ilmu dan menggunakan akal rasional kita tetapi lebih kepada emosi semata-mata. Jadinya kritikan tersebut seperti penghinaan. Rasanya kita tak perlu memuja dan pada masa yang sama tidak pula perlu membenci Siti...Pernahkah kita terfikir dalam kita melihat dan menilai kelebihan dan kelemahan Siti kita sebenarnya telah di tinggallkan jauh oleh Siti dengan kejayanya. . pernah kita terfikir seorang yang mempunyai ijazah akan membayar ratusan ringgit semata-mata untuk melihat kehebatan seorang penyanyi yang asalnya penjual kuih pisang dan hanya lulusan SPM pangakt 3! Kerana apa? tepuk dahi tanya minda sendiri!.....It's amazing is' it?pounsikou |  |
  |  |  | Constantine Gepi April 20, 2005 05:56 AM PDT
Mahu tanya sikit...ulasan ni sebenarnya sebagai kritikan membina untuk Siti atau saja untuk minta perhatian atau dalam erti kata lain' minta puji'?:...Ask u self key?... |  |
  |  |  | matt melayu April 19, 2005 12:21 AM PDT
terpanggil utk buat komen tentang konsert CT. tahniah.tapi sedih tentang penjualan tiket. saya sungguh kesian dgn beberapa pelajar (terutamanye) yg berada nun jauh di scotland yang sanggup dtg dari jauh.beli tiket awal2.tapi,kemudiannye menyedari yg banyak pulak discount tiket,malah free tiket pun ada. lain kali,kalau nak buat konsert,bior le ada ketetapan dlm penjualan tiket.
iklas: matt
richmond,
london |  |
  |  |  | saiful April 18, 2005 04:46 PM PDT
tak pastilah yang pasal mat saleh tu tanya pasal pakaian siti tu?
sebab ntah2 yang bagi komen ni tak tau apa2 pun cuma lepas baca suka buat mulut! |  |
  |  |  | mafia malaya April 18, 2005 08:27 AM PDT
hahaha...CT jual manik n labuci di London..kelassnnya citer awak En Rem...pa pe pun, saya suka ulasan begini...hahahaha CT, CT! Biarkan Ct dengan labucinya... |  |
  |  |  | mafia malaya April 18, 2005 08:20 AM PDT
hahahaha....geli hati woiii...En Rem, sakan yek awak buat ulasan selari...pa pe pong, CT memang stokis manik n labuci paling unggul di mesia, dan dia dah bukak branch kat london plak tu... |  |
  |  |  | Rem April 17, 2005 03:17 AM PDT
Terima kasih kepada semua. Sila datang lagi. :) Kita boleh cerita pasal Siti lagi, kan? :) |  |
  |  |  | BSum April 16, 2005 07:15 AM PDT
I was looking for reviews of Siti and I must say, I could not stop laughing for the life of me.. I admire Siti and it's unfortunate that the production team had partially screwed up this performance. |  |
  |  |  | juewa_012@yahoo April 15, 2005 10:02 AM PDT
web site u ni mmg ada tarikan yg tersendiri..actually i suka dgn lagu ni..dengar mcm u ni rindukan kg halaman..pasal komen u pada siti tu..i rasa siti sepatutnya baca dan perbaiki dirinya..mmg betul siti suka pakai yg byk labuci & bermanik2..dan mmg dia nampak cantik bila pakai mcm tu..cuma ada kalanya tak sesuai dgn konsep persembahannya... |  |
  |  |  | late commenter April 15, 2005 05:25 AM PDT
Hi! Walopon akak xde la minat sangat sama dik ct but enjoy la jugak dengar lagu dier. So far, akak dh dengar sumer komen2 yg mengangkat dik ct kiter. Iyerlah, termasuk la suratkhabar2 malaya kita. Mana taknya.. Sultan Pahang pon pegi kan. Ini lah salah satu blog yg berjaya kasik komen yg begitu truthful and honest!!! Well done! Blog kan utk tulih personal view. No one can say a thing of wht the writer has written. Nak accept, x nak accept.. suka hati la kan... Adios! |  |
  |  |  | AhsueZ April 12, 2005 05:40 AM PDT
For me la kan, kalau betul pun, it's not the idea of promoting our traditional costume to the world. Kalau nak promote, biar kena pada konsep nyanyian beliau, tema traditional, yes. Tema balada? No. Tema pop? Laaaagi la NO. Kalau ada medley yang combine banyak genre muzik, fesyen seperti seluar masih lagi appropriate. Designer fashion pun tahu. But please, please, please loose those labuci and manik. Siti has to be more open and bold in choosing her own design (yang aku tau, Siti pun terlibat sama masa sessi design mendesign baju). Enough with the labuci and manik here and there. Tak larat nak tengok lagi.
My 2 cents. :) |  |
  |  |  | Rem April 11, 2005 12:03 PM PDT
Ahsue, certainly agree with you. Saya pun heran, napa fesyen Siti kat RAH tu semuanya 'busy' dan 'complicated'. Tak ada star values. Goboh semacam ja, not to mention that they looked quite formal too. Tahap kegobohannya tu sampai.. kalau la semua empat baju Siti tu dihampar balik dan dicantum-cantum untuk buat hamparan khemah: saya rasa khemah tu cukup untuk memayungi at least 30 orang.
Orang kata Siti nak promote busana tradisi Malaysia. So, tak kan nak pakai macam artis Barat pula. These people certainly didn't get my points. Nak timbulkan elemen 'star values' tak mestinya kena tiru gaya Brtiney atau Mariah Carey. Ada jutaan fesyen kat dunia yang sopan dan masih mampu manifestasikan 'star values'. Saya dah banyak kali pernah nampak Siti pakai baju yang dapat mengangkat citranya sebagai superstar - without compromising nilai-nilai kesopanan wanita Timur. So, it's not an issue here.
Satu lagi, busana tradisional bukanlah hanya 'kebaya labuh' atau 'kebarung' saja. That is soooooooooooooo 'very-stereotyping', kan? Ada banyak lagi fesyen tradisional kat Malaysia yang lebih sesuai untuk persembahan pentas yang dinamik. Buat la research sikit (i.e. busana puteri Walinongsari, pakaian tarian Daling-Daling or even some costumes used in persembahan tari Istana). Secantik mana pun busana kebaya labuh (walau disulam dengan gemerlap ribuan manik dan labuci - very 50s!) - it's certainly not practical for 'up-tempo @ pop rock' type of songs. Atau, barangkali Siti memang sengaja mahu menghidupkan semula nostalgia indah para penari kabaret Malaya zaman pra-Merdeka dulu? If that's what Siti had in mind - tahniah, she obviously did succeed. |  |
  |  |  | AhsueZ April 11, 2005 04:01 AM PDT
Aku memang dah lama mempertikaikan baju-baju rekaan MO yang begitu setia dipakai oleh Siti. Awal-awal dulu, masih ok, anggun. Kalau lama-lama, 'trademark'nya mesti akan nampak. Aku sampai terpikir, diaorg ni dah ikat kontrak 10 tahun ke? Sepatutnya Siti lebih terbuka, banyak lagi designer yang berbakat. BANYAK. Hasilnya, rekaan baju siti dan baju Misha Omar skrg ni dah seakan sama, se'taste' la katakan..
*Di Hitz 1 mlm td, ada kelainan dari segi aksesori Siti. Aku puji. Tapi masih, konsep dress + seluar yang sama, kaler masih sedondon. |  |
  |  |  | Rem April 10, 2005 09:51 PM PDT
Miss Idah, nak kenalan boleh. Apa salahnya. Tapi kena tanya Siti dulu, sudikah Siti nak berkongsi 'hati jejaka yang satu ini' dengan orang lain. He he he he! (Saja nak perasan sikit..) |  |
  |  |  | Mizz_Idah (KL) April 10, 2005 01:24 PM PDT
Errr.. bestnyerr bacer komen cik abang. Real abisss! Kalau tak.. orang lain asyik puji melambong. Tak pun.. kutuk memanjang jer. Cenggini.... okay ler, yer tak? Boleh kenalan kerr????? |  |
  |  |  | syazwan April 9, 2005 05:26 PM PDT
wan sgt setuju dengan pandangan saudara/ saudari...
kita tak patut tgk benda positif.. kutukan lagi bagus dari pujian.. pujian akan menghanyutkan
kutakan akan menguatkan kita.. cayalah!!! |  |
  |  |  | Rem April 8, 2005 03:52 PM PDT
Ni Abu cam kenal je? :) Abu Mat Jiwa ka? Apa-apa tima kasih la kerana drop by kat sini.. |  |
  |  |  | abu April 8, 2005 11:52 AM PDT
Tq Rem, sebab ada jugak laporan macamni. Dari bacaan di dada akhbar, semuanya indah belaka tak dak cacat celanya. Dah memang sifat akhbar Malaysia yang selalunya tugas mereka adalah untuk melariskan jualan or rating masing2.
Keep up the good work or studying :) |  |
  |  |  | jatt April 7, 2005 06:28 AM PDT
thnx 4 telling d real situation. dlm harian metro semlm, siti ckp sumenye manis2 belaka .. hehh .. it seems everything perfect .. |  |
  |  |  | Rem April 6, 2005 05:45 PM PDT
Mr. or Miss who_cares, got your point. Thanks. But that's your opinion, and I have my own. Let's agree to disagree. To pembaca, aku_kata, crazy, suker_rem, syah, er et. al - thanks for dropping by. |  |
  |  |  | er April 6, 2005 05:06 PM PDT
kena buat post-mortem lah lepas abis konsert ni, esp pasal promotion ni. |  |
  |  |  | er April 6, 2005 05:02 PM PDT
ehehe..saba rem saba..takyahlah buang review tu.me pun minat siti. tp takdalah nak melenting baca komen ni. pendapat memasing.
tulah, mana pegi baju yg diorang tunjuk kat paper tu. |  |
  |  |  | who cares? April 6, 2005 04:46 PM PDT
one question..R u guys proud of her? or not? i still think your blog lacks contructive criticisms...
everything involves money..to invite siti for the seond time means they know that more people will come this time! If she's not that good, they could just invite somebody else right...so fine they want money but they don't just simply invite any single tom dick and harry to RAH....
I don't believe myself..anyway.....put yourself in her shoes.... |  |
  |  |  | Aku_Kata April 6, 2005 01:45 PM PDT
FYI juga, semua artis solo yang pernah buat konsert di RAH akan ditawarkan
jemputan kali kedua. Janji sewa diorang bayar habis.
Memanglah, itu business, kan. RAH nak duit. Yang penting
Ct mampu bayar sewa, nak datang tujuh juta kali.. lagi lerr RAH suker, kan. Tak ader istimewa pun pasal tawaran tu. Suratkhabar Malaysia saja yang buat sensasi! |  |
  |  |  | aKu sUKa rEm! April 6, 2005 12:30 PM PDT
CraZY, TaPi kAlaU org Tak KasI tau Apa KeLeMaHan Cam MaNo Mak EtI KiTO nAk ImProVE? MuAK baCa NeWsPAapeR, seMUAnya baAGus saJER! |  |
  |  |  | crazyEE April 6, 2005 12:01 PM PDT
wei kalau tak suka siti tak yah lah gi concert dia!kalau pergi tak support tapi nak cari kesalahan orang baik tak yah pergi!sepatutnya kita berbangga ada artist malaysia buat concert kat london!ini tak asyik kutuk pasal bajulah inilah itulah macam macam!
kalau cari kesalahan org lain memang senang kan ?tau tak tak baik cari kesalahn org lain = = |  |
  |  |  | miss_syah April 6, 2005 08:21 AM PDT
tu blum masuk bab lambat start. kata pukul 7pm. tapi ntah kul brapa baru start. memang pengurusan kampung tul! napa tak ada saper buat laporan pasal kelamahan yer? bagus juga ada blog gini. |  |
  |  |  | pembaca April 5, 2005 09:03 PM PDT
no
worry rem. you already
gave credit where
it's due. these fanatics are just blind. buta kayu agaknya. ignore ja! aku
taklah setuju 100% dengan point ko. but it was a good comment. aku pi tengok juga
konsert tu. memang banyak yang betul
dalam komen ko tu. |  |
  |  |  | Rem April 5, 2005 06:17 PM PDT
This is a personal blog; so, I guess I'm entitled for my own choice of terminology. How professional one expect it to be? Ntah, saya pun tak tau. I support each of my criticisms with specific evidences (based on my empirical observation - bukan dengar-dengar cakap orang ya!). They might be only my personal opinion (laa.. memang dah kata pun pandangan peribadi, kan?); but, I made an effort to justify them with examples and explanations. That's what a 'constructive criticism' means - gving an honest verdict with reasons and justifications. It's not my job to specify how the 'construction' should be done. If anyone thinks that my criticisms are reasonable; then, I'm sure he/she has the intelligence to translate them into 'constructions'. Tapi, kalau tak setuju dengan komen saya, tak apa. No obligation to do anything. Begitu, kan? :)
By the way, thanks to everyone yang dropping by kat sini. Remember that we all make mistakes and should learn from mistakes (and that's including me!). |  |
  |  |  | who cares? April 5, 2005 05:16 PM PDT
it's fine if you want to give reviews mate..but put it in a professional way..I think your blog lacks constructive criticisms...anyway...siti was invited to perform the second time in RAH. That explains it all! |  |
  |  |  | hayley April 5, 2005 04:09 PM PDT
a very honest review, i think people shud read sumthing from the blogs, coz i think they make up good n genuine journalists... |  |
  |  |  | apang April 5, 2005 02:37 PM PDT
betul.baju CT semua tak lawa.
esp masa traditional segment.
OMG.mana baju yg ditunjuk kat nst tuh?black gown?cream kebaya?
it'll make her look better.
|  |
  |  |  | Rem April 5, 2005 10:14 AM PDT
Tu la pasal, Ony. Inikah rupa busana tradisi? Tapi tak apa. Everyone to his/her own opinion. :) |  |
  |  |  | Ony April 5, 2005 04:52 AM PDT
..Kiranya,..reaksi yang 'muluk-muluk' saja yang 'bertempat'
hmmm...
Apa??? Busana Tradisi Malaysia???
inikah 'wajah' Tradisi itu...
waduh...mengurut dada 'mak nenek' ooiii...
aduhailah...
|  |
  |  |  | nash April 5, 2005 02:38 AM PDT
couldn't agree more. keep it up mate. |  |
  |  |  | Rem April 4, 2005 02:20 PM PDT
Semalam dah rasa nak buang komen ni. Bukan apa, banyak sangat email layang dari peminat yang marah. Tak faham kenapa. Tapi sebab dah ada 1-2 kawan lain bagi sokongan moral, saya biar saja la. Lagipun ini personal opinion saja, kan. Terima kasih kepada semua tetamu yang berkunjung sini sama ada yang tinggalkan catatan, ataupun tidak. Tak sangka pula, Sultan Muzafar pun boleh sampai ke blog ini!
Tambalutku Ony, saya tidak la kecewa dengan konsert tu. Tapi 30 minit segmen pembukaan, memang rimas habis. Bayangkan Siti menari rancak untuk lagu-lagu up-beat dengan baju putih yang goboh tu? Sesuai ka? Masa interval (rehat) 20 minit - saya berlegar kat dewan dan sembang dengan satu couple Mat Salleh pertengahan umur. Sebab Siti dah canang satu dunia bahawa pakaian malam itu semuanya akan berorientasikan 'busana tradisi Malaysia'; maka, Mat Salleh tu tanya - "why Malaysian traditional costumes are all glittering?" Habis, saya nak jawab apa? Senyum malu saja la. Apa pun tahniah kepada Siti dan pereka fesyennya kerana berjaya memperkenalkan Malaysia sebagai 'negara kemilau manik dan labuci'! |  |
  |  |  | Ony April 4, 2005 01:00 PM PDT
Apa yang kubaca 'emel',
apa yang kutatap (potret baju pengantin tak jadi, berat dengan labuci)
.lagi ditarik2 rona wajahmu yang 'terkecewa'
saat 'siti labuci' menari joget ,tergedik2 itu.
apa lagi,waktu rasa itu dilarik pun saat 'menunggu kereta apimu'.
...seperti 'terdengar-dengar' di tubir telingaku ini...sahabatku!
alahai siti...sebentar ,dengarlah 'degup' pesan kata dari 'relung jiwa' yang terdalam.akan lebih 'kau mengerti'.
Tahniah! REM...terima kasih sahabatku ,untuk cerita 'londonmu' lagi,lagi ini... |  |
  |  |  | nor April 4, 2005 08:10 AM PDT
the most real review read so far. well written |  |
  |  |  | SM April 4, 2005 06:29 AM PDT
tu sbb malas baca paper, semuanya best jer..:) |  |
  |  |  | SM April 4, 2005 06:21 AM PDT
wow...best baca review nih... |  |
|
|